اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

گزارش فارس از مجمع سالیانه فدراسیون نجات غریق و غواصی

تجهیزات استان‌های مختلف برای نجات غریق باید توسعه یابد

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: امیدواریم با از استفاده از تکنولوژی‌های بیشتر حتی یک نفر را از دست ندهیم، همچنین باید تجهیزات و امکانات را در استان‌های مختلف در دستور کار وزارت قرار گیرد.

تجهیزات استان‌های مختلف برای نجات غریق باید توسعه یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا داورزنی در مجمع سالیانه فدراسیون نجات غریق و غواصی در مشهد گفت: در اوایل انقلاب تعداد استخرها خیلی محدود بود و حتی در خیلی از استان‌ها استخر نداشتیم که در سال ۵۹-۶۰ شروع به ساخت این مجموعه‌ها شد، البته جمعیت کشور نیز افزایش یافت و سالیانه تلفات زیادی داشتیم، ولی با توجه به اقدامات خوبی که در امر نجات شده است.

معاون توسعه ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: امیدواریم با از استفاده از تکنولوژی‌های بیشتر حتی یک نفر را از دست ندهیم، همچنین باید تجهیزات و امکانات را در استان‌های مختلف در دستور کار وزارت قرار گیرد.

وی بیان کرد: یک میلیارد بودجه برای این فدراسیون در نظر گرفتیم و با وجود محدودیت‌های مالی که داریم، تلاش می‌کنم توجه بیشتری به نجات غریق داشته باشیم.

3680 عضو جدید فدراسیون نجات غریق در سال 97

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و ۸۰۰ نجات غریق و غواص به‌طور رسمی وجود دارد، افزود: فدراسیون‌ از سه بخش آب درمانی، غواصی و نجات غریق تشکیل شده است.

ایلخان نوری بیان کرد: از سال ۹۵ مسابقات باشگاه‌ها را برگزار کردیم که سال گذشته نیز این مسابقات باحضور ۸ تیم، در سه بخش استخری، ساحلی و دریایی برگزار شد.

وی عنوان کرد: باتوجه به وظیفه فدراسیون‌ و اینکه در نیمه دوم سال دریا به نجات غریق کمتری نیاز دارد، مسابقات و برنامه‌ها را در 6 ماهه دوم سال  برگزار می‌کنیم.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با بیان اینکه از افراد زیر ۱۲و۱۶ سال نیز به عنوان کمک منجی استفاده می‌شود، گفت: ۱۱۱ مسابقه استانی برگزار شده، همچنین جشنواره‌های استانی برگزار شده و  در سال 98 نیز ادامه داشته است.

نوری اظهار کرد: این فدراسیون در بحث آموزش در سال 3 هزار و 680 عضو جدید داشته است.

وی گفت: رئیس فدراسیون جهانی در سفر به ایران، کشور را جزو کشورهای برتر جهان در این حوزه خوانده است.

رئیس فدراسیون نجات غریق عنوان کرد:  برای حضور در مسابقات جهانی، نیاز به پرورش نیروهای متخصص داریم که طبق استاندارد های جهانی آموزش و پرورش نجات غریق در ایران را شروع کردیم.

نوری بیان کرد: در کل دوره‌هایی که امسال برگزار شد، 2 هزار و 995  غواص به غواصان و 145 مدرس غواص به این حوزه اضافه و همچنین 369 نفر در حیطه آب درمانی صاحب مدرک شدند.

اگر ناجیان نباشند، هرساله خسارت جانی زیادی ایجاد می‌شود

در بخش دیگری از این مراسم، رئیس سابق فدراسیون نجات غریق و غواصی با اشاره به اینکه غریق کار بسیار مقدسی است، گفت: در این فدراسیون ناجیان از خود مایه می‌گذارد که بتواند به دیگران خدمات کند.

سیدمصطفی میرسلیم با بیان اینکه ناجیان آموخته‌اند که با شهامت کامل از خود بگذرند و دیگران را بر خودشان مقدم بدانند، افزود: در این کار جنبه معنوی وجود دارد که ارزش آن بیش از هر کار دیگری است، مهم‌ترین خدمتی که در دولت می‌تواند ارائه شود خدمت به مردم است.

وی تصریح کرد: اگر ورزشکاری از نظر ورزشی مقتدر باشد، ولی اخلاق نداشته باشد کار او هیچ ارزشی ندارد، کمبودها و اشکالاتی فنی قابل رفع است، اما کسی که اخلاق ندارد نمی‌تواند موفق باشد.

رئیس سابق فدراسیون نجات غریق و غواصی تصریح کرد: کسی که موفق می‌شود بر نفس خود غلبه کند و برای رضایت خدا کار کند انسان والایی است ما باید بعد معنوی را در آموزش داشته باشیم، اهمیت ثانیه ها و مباحث فنی در بالاترین  سطح به دیگران منتقل کنیم.

میرسلیم خاطرنشان کرد: ما باید در بحث استعداد یابی نوجوانانی که داری ویژگی‌های خاص این رشته هستند را از سنین پایین وارد این رشته کنیم.

وی افزود: جوانمردی اهمیت بالایی در ورزش دارد و باید در تمامی رشته‌ها لحاظ شود، اما اگر در دیگر رشته‌ها  مستحب بوده، در اینجا واجب است، ناجیان باید به قدری روی نفس خود کار کنند و تسلط داشته باشند که بیش از هر موضوع جان دیگران را مقدم بر جان خود بدانند.

رئیس سابق فدراسیون نجات غریق و غواصی عنوان کرد: اگر ناجیان نباشند خسارت جانی زیادی همه ساله گریبان‌گیر کشور می‌شود، بیشتر غرق‌شدگی‌ها خارج از محدوده کاری نجات غریقان و برخی برای خودکشی است.

انتهای پیام/ 70059

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول